Yetenek - Yedi Krallık Üçlemesi


Ölümcül Bir Yetenek Yedi Krallığı Yıkabilecek Bir Sır

Sıradışı hünerlerle doğan insanlardan korkulan ama aynı zamanda güçlerinin sömürüldüğü bir dünyada Katsa, kendisinin bile tiksindiği bir yeteneğe sahiptir: Öldürme yeteneği. Middluns Kralı olan amcası Randa'nın buyruğu altında yaşayan genç kız ayrıcalıklı bir hayat sürmek yerine onun kirli işlerini yapmak, Kral'ın keyfini kaçıranları cezalandırıp onlara işkence etmek zorunda bırakılmıştır.

Savaşma yeteneği olan Prens Po'yla tanıştığındaysa hayatının tamamen değişeceğinden habersizdir. 

Kendi yeteneğine dair yeni bir gerçeğin açığa çıkacağını ve çok uzaklarda, dehşet verici bir tehlikenin kol gezdiğini ise aklından dahi geçirmiyordur...

Sayfa Sayısı: 472
Baskı Yılı: 2014
Yayınevi: Pegasus






Öncelikle kitap yedi krallıktan oluşan bir kıtada (?) geçiyor. Bu yedi krallık birbirinden tamamen bağımsız ve her birinin kendine has özellikleri var. Zaten kitabın ilk sayfasında bu krallıkların bulunduğu haritayı görebilirsiniz. Ana karakterimiz Katsa, Middluns'ta yaşıyor ve amcası da Kral Randa. Katsa'nın oldukça ilginç bir yeteneği var. Öldürme... (Ama bu sadece ona özgü birşey değil. Gözlerinin ikisi de farklı renk olan insanlarda bazı yetenekler oluyor. Yüzme, kılıç kullanma, okçuluk...) Amcası bunu lehine çevirmek için Katsa'ya pis işlerini yaptırıyor. Örneğin biri Randa'yla yapılan anlaşmaya uymadı. Randa hemen Katsa'yı o kişiye yollayıp adama işkence etmesini sağlıyor. Katsa bu durumdan oldukça rahatsız. Bu nedenle yeteneği insanlara yardım etmek içinde kullanıyor ve Konseyi yönetiyor. Konsey zor durumda olan insanları bulup onlara yardım etmek için kurdukları birşey. Tabi Kral'ın bundan haberi yok. 

Kitap Katsa'nın Lienid kralının babasını Murgon Kenti'nden kurtarmasıyla başlıyor. Yaşlı adam oldukça hasta ve yardıma muhtaç. Kimse onun neden kaçırıldığını bilmiyor. Konsey bu konu hakkında araştırmalara ve yaşlı adamı iyileştirmeye çalışırken bir anda Liendli Prens 'Yeşeren' Po Middluns'a geliyor. Büyükbabasını bulmaya çalışıyor ve o da bir yetenekli ! 





Kitaba zaten çok yüksek beklentilerle başlamıştım ve kısmen de beklentilerimi karşıladı. Katsa çok ama çok güçlü bir karakter. Fiziksel anlamda... Kız eliyle kaz öldürdü. Onu geçtim koca aslanla boğuştu. Yaşamla mücadele, zorlukla başa çıkma kapasitesi acayip yüksek. Bazı noktalarda yoktan o kadar yararlı şeyler var etti ağzım açık kaldı. Po ise... Acayip yakışıklı, bizim sert kızımız 'ben hayatta evlenmem ! koca istemem' i bile etkileyen bir karakter. Küpeleri, yüzükleri ve dövmeleriyle akıllara kazıdı kendini. Gerçi Po'nun Katsa'dan aslında herkesten sakladığı bir sırrı var.  



Ama çocuk çok çekti. Cidden o kadar üzüldüm ki yaşadığı şeylere. İşte bu noktada hayal kırıklığına uğradım ve yazara sövdüm sövdüm durdum. Hiç mi acımadı güzelim çocuğa. Vicdansız.... Kitabın içine girip sıkıca sarılmak istedim, Po'ya :( Spoiler vermek istemediğimden de bu noktada susuyorum ve içimden lanet okumaya devam ediyorum. 


Kısacası kitabı beğendim, son o şekilde olmasaydı daha da çok beğenebilirdim. Ne yapalım, yazar yazmış, geri alamayız. Ateş'i okumak içinde sabırsızlanıyorum !!! Hemen kitap listeme ekledim bile :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar