21 Kasım 2015 Cumartesi

Bir Baska Mavi - Amy Harmon & Playlist

 TERSYÜZ'ün yazarından, hiç kimsenin "birisi" olmasının... alışılmadık bir dostluğun, umudun iyileşmeye ve kefaretin aşka dönüşmesinin hikâyesi.

Blue Echohawk kim olduğunu bilmiyordu. Gerçek adından ya da doğum gününden bihaberdi. İki yaşında terk edilmiş, bir başıboş tarafından büyütülmüş ve on yaşına kadar okul yüzü dahi görmemişti. On dokuz yaşına geldiğinde, yaşıtları üniversiteye ya da yeni hayatlarına doğru giderken, Blue hâlâ lise son sınıftaydı. Annesiz, babasız, inançsız ve geleceksiz Blue Echohawk aynı zamanda zorlu bir öğrenciydi. Sertti ve kendi bildiğini okuyordu. Ayrıca son derece çekiciydi. Yani, genç bir İngiliz olan ve sorun çıkaranları kanatları altına almaya meyilli ve Blue'yu çözmeye kararlı tarih öğretmeninin tam tersiydi.

Âşık olmak, kim olduğunuzu bilmediğinizde zor olabilir. Kim olduğunu ve sizinle neden birlikte olmaması gerektiğini tam olarak bilen birine âşık olmak ise imkânsızdır. 



Bloga yazı girmeyeli baya bir zaman oldu ve bunun için gerçekten çok üzgünüm. Bu uzun sürenin ardından Bir Başka Mavi’nin yorumu ile karşınızdayım. Öncelikle kitabın konusundan biraz söz edeceğim ve ardından yorumumu sizlerle paylaşacağım. 
Blue Echohawk, babası sandığı Jimmy’i kaybettiğinde halası Cherly ile yaşamaya başlar ve bu kayıp onu yapayalnız yaşamaya sürükler. Kendini Jimmy’den öğrendiği ağaç oymacılığına verir ve bir şekilde iç dünyasını aktarmaya başlar. 19 yaşındaki Blue, okula yeni gelen tarih öğretmeni Bay Wilson’a karşı bir çekim hisseder ama tek taraflı bir çekim değildir bu. Bay Wilson’nın ders anlatım biçimi, onun içinde bazı şeyleri çözmesine yardımcı olur. Ayrıca bu ikilinin geçmişte yaşadığı olaylar bir noktada birbirine benzerdir.

Yazarın Tersyüz adlı kitabını beğenmiştim. O yüzden bu kitaba sıfır beklenti ile başlamadım ama ne yazık ki beklentilerimi karşılamadı. Hatta goodreads’deki yorumları okuduktan sonra baya şaşırdım. Okuyanların çoğu beş puan vermişlerdi kitaba. Acaba yanlış kitabı mı okudum diye düşünmedim değil. Kitabı çok uzun bir süreç içerisinde okumak zorunda kaldım. Tüyap’tan dolayı pek zaman ayıramadım ama bu olayın kitaptan uzaklaşmama neden olduğunu sanmıyorum. 

Öncelikle şunu söylemem gerekiyor, okuduğum çoğu young-new adult kitaplarını eskisinden daha çok irdelemeye, incelemeye başladım. Yazın art arda bu tarz kitaplar okuduğum için, aynı kurgu üzerinden gidilen kitaplardan sıkıldığımdan da olabilir bu. Çirkin Aşk da patlama noktam oldu zaten. Kitaba gelicek olursam, Blue çok büyük bir değişim geçiriyor ve bu değişim bir hızlı oldu. Bir anda düzelmeye yaşayıp, aydınlanması… Bana çok yapay geldi. Bazı davranışları da çok sinirimi bozdu. Özellikle sonlara doğru yazar şaşırtmaya çalışmış ama şaşırmadım. Çünkü karakterler tam olarak hislerini aktaramadı. Dümdüz yazılmış gibi geldi. Çok fazla olay yaşandı. Kaldırılamayacak türden. O kadar kolay kabullenilmesi….
Kitabın dili basit, çok kısa sürede okunabilecek bir türde. Ayrıca klişe öğretmen-öğrenci ilişkisinden uzak olması da güzeldi ve mutlu son olucak diye net birşey söyleyemiyorsunuz bitirdiğinizde. Ama yukarıda yazdığım gibi pek beklediğim gibi bir kitap olmadı. 

Olimpos Günceleri Blog Turu’nu takip edip kitapla ilgili yorumları ve alıntıları inceleyebilirsiniz. Ayrıca aşağıya kitabı okurken dinleyebileceğiniz bir playlist bırakıyorum. En yakın zamanda görüşmek üzere ! Kendinize iyi bakın <3


1 yorum: